Menu
Isabel, assistent coördinator over haar dag

Isabel, assistent coördinator over haar dag

21/03/2019

Mijn dagen zien er verschillend uit en juist dat maakt dat ik mijn werk zo leuk vind. Mijn taak is onder andere om samen met de leerling te kijken wat hij/zij die dag gaat doen.

Hoi! Ik ben Isabel en ik werk als assistent coördinator op het Rudolf Steiner College in Rotterdam.

Hoe mijn dag eruitziet?


Mijn dagen zien er verschillend uit en juist dat maakt dat ik mijn werk zo leuk vind. Mijn taak is onder andere om samen met de leerling te kijken wat hij/zij die dag gaat doen. We kijken samen in de agenda en op magister. Heb je een drukke week? Dan maken we een prioriteitenlijstje; wat ga je als eerst doen en hoe lang denk je dat je daarvoor nodig hebt. Het is de bedoeling dat de leerling met een duidelijke en overzichtelijke planning tevreden aan de slag gaat. Ik zorg er dan ook voor dat ik steeds in elk lokaal even ga kijken. Hoe gaat het met de planning? Loopt de leerling ergens tegenaan? Moet de planning worden aangepast of moet er thuis nog iets gemaakt worden? Het is ook belangrijk dat het met de begeleiders goed gaat. Hebben ze het te druk? Hoe kunnen we dit oplossen? Als de begeleider een vraag heeft, kunnen ze bij mij terecht. Aan het eind van de middag, als het tijd is, bespreken we hoe de dag is gegaan, wat ze gedaan hebben en wat er eventueel thuis nog moet gebeuren. Ik lees wat de begeleider heeft geschreven over de leerling en stuur dit door naar de ouders.



Daarnaast zit ik elke woensdag op de plek van Tessa, de vestigingscoördinator van het Rudolf Steiner College. In de ochtend ben ik via de mail en telefoon bereikbaar. Is er een begeleider ziek? Dan ga ik opzoek naar een andere begeleider. Ook help ik meedenken bij andere vestigingen als zij een vraag hebben. Wil een leerling of een ouder graag een bijles inplannen? Dan gaan we samen opzoek naar de juiste match tussen begeleider en leerling. Heeft een ouder een vraag over een coaching traject? Dan leg ik uit wat wij nog meer aanbieden.



Wat ik leuk vind aan het werk?
Een leerling die door de gang roept: ‘’Isabel, ik heb een voldoende voor Frans terug, goed he! Het is een acht!’’ Of de stoere jongens die denken dat ik de straattaal grapjes niet snap, maar als ik dan toch begin mee te praten, kijken ze me verbaasd en lachend aan en willen ze gelijk weten wat ik nog meer ken. Ik ben nog niet zo oud! Of de meisjes die graag álles over mijn privéleven willen weten en waar ik na zes uur nog even mee sta te kletsen. Juist die balans tussen gezelligheid en leren vind ik belangrijk.


Een uitdaging?
Leerlingen die hun agenda zijn ‘vergeten’, leerlingen die het liefst de hele dag op hun telefoon zitten of leerlingen die al voordat we de planning hebben besproken zeggen: “Isabel, ik heb vandaag heeeel weinig te doen hoor’’. Hier op de juiste manier mee omgaan is een uitdaging, leerzaam én erg leuk.